Στην ηλεκτροκίνηση στρέφονται πολλοί ευρωπαϊκοί δήμοι
Πηγή: Euractiv
Αξιοποιώντας δημόσιες χρηματοδοτήσεις και ευρωπαϊκά κονδύλια για την ανάπτυξη και τη στήριξη της ηλεκτροκίνητης αυτοκίνησης Τοπικές Αυτοδιοικήσεις σε ολόκληρη την Ευρώπη ενισχύουν τις υποδομές τους σε σταθμούς φόρτισης και στόλο ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Μία πρωτοβουλία του Παρισιού οδήγησε στην υπηρεσία ενοικίασης ηλεκτρικών αυτοκινήτων Autolib η οποία αξιοποίησε 235 εκ € χρηματοδότησης. Αυτή η πρωτοβουλία εν συνεχεία ενέπνευσε το σύστημα Zen Car στις Βρυξέλλες, ενώ παρόμοια πρωτοβουλία πραγματοποιήθηκε και στο νησί Bornholm της Δανίας.
Σήμερα το Άμστερνταμ έχει πλέον την μεγαλύτερη πυκνότητα σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως, έχοντας σχεδιάσει την εισαγωγή 500 ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2015, ενώ το Βερολίνο εξετάζει να εισάγει την ηλεκτροκίνηση στο σύστημα μεταφορών φορτίων.
Και οι δύο πόλεις είναι μέρος ενός φιλόδοξου σχεδίου ενοποίησης των δικτύων μεταφορών 16 πόλεων σε όλο τον κόσμο, δείχνοντας ότι η παραμικρή δημόσια παρέμβαση μπορεί να κάνει πραγματική διαφορά, σύμφωνα με τον Talli Trigg από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Ενέργειας στο Παρίσι.
«Μπορείς να δημιουργήσεις σταθμούς φόρτισης σε εμπορικά κέντρα, σε γραφεία και γκαράζ», είπε ο Trigg. «Μπορείς έχεις ειδικές λωρίδες οδήγησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πρόσβαση σε σημεία παρκινγκ του δήμου όπου θα υπάρχουν εγκατεστημένοι ηλεκτρικοί φορτιστές σε θέσεις αποκλειστικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα… Αυτό έχει συμβεί στη Στοκχόλμη και τη Γενεύη».
«Υπάρχουν ενδιαφέροντες τρόποι ώστε οι κυβερνήσεις να προωθήσου τα ηλεκτρικά οχήματα με πολύ χαμηλό κόστος».
«Στην Ελλάδα γίνονται κάποιες προσπάθειες και στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, ωστόσο πρέπει να υπάρξει σαφής πολιτική βούληση σε κάθε επίπεδο διοίκησης», είπε στη EurActiv.gr, o Κωνσταντίνος Ζέρβας, Αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος, Ποιότητας Ζωής και Ελεύθερων Χώρων Θεσσαλονίκης.
Κοινά Ευρωπαϊκά Πρότυπα
Η έλλειψη κοινών ευρωπαϊκών προτύπων επίσης, καθυστερεί την είσοδο στην αγορά για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, επισημαίνουν πηγές της βιομηχανίας, με τις Βρυξέλλες να έχουν συνεισφέρει με €42 εκ στο πράσινο πρόγραμμα eMotion προκειμένου να αντιμετωπίσουν αυτό το ζήτημα.
Η διαλειτουργικότητα, ή η σύνδεση της ροής πληροφοριών μεταξύ οχημάτων και υποδομών φόρτισης, θεωρείται ως βασικό ζήτημα από πολλούς στην βιομηχανία ηλεκτρικών μπαταριών αυτοκινήτων.
«Η διαλειτουργικότητα είναι σημαντική για τη μακροπρόθεσμη επιτυχία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, διότι θα πρέπει να έχουμε έναν λειτουργικό τρόπο εργασίας, έτσι ώστε να μπορούν [ηλεκτρικά αυτοκίνητα] να διασχίσουν σύνορα και να ταξιδέψουν από πόλεις σε πόλεις», τόνισε ο Trigg.
Μία πρωτοβουλία του Παρισιού οδήγησε στην υπηρεσία ενοικίασης ηλεκτρικών αυτοκινήτων Autolib η οποία αξιοποίησε 235 εκ € χρηματοδότησης. Αυτή η πρωτοβουλία εν συνεχεία ενέπνευσε το σύστημα Zen Car στις Βρυξέλλες, ενώ παρόμοια πρωτοβουλία πραγματοποιήθηκε και στο νησί Bornholm της Δανίας.
Σήμερα το Άμστερνταμ έχει πλέον την μεγαλύτερη πυκνότητα σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως, έχοντας σχεδιάσει την εισαγωγή 500 ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2015, ενώ το Βερολίνο εξετάζει να εισάγει την ηλεκτροκίνηση στο σύστημα μεταφορών φορτίων.
Και οι δύο πόλεις είναι μέρος ενός φιλόδοξου σχεδίου ενοποίησης των δικτύων μεταφορών 16 πόλεων σε όλο τον κόσμο, δείχνοντας ότι η παραμικρή δημόσια παρέμβαση μπορεί να κάνει πραγματική διαφορά, σύμφωνα με τον Talli Trigg από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Ενέργειας στο Παρίσι.
«Μπορείς να δημιουργήσεις σταθμούς φόρτισης σε εμπορικά κέντρα, σε γραφεία και γκαράζ», είπε ο Trigg. «Μπορείς έχεις ειδικές λωρίδες οδήγησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πρόσβαση σε σημεία παρκινγκ του δήμου όπου θα υπάρχουν εγκατεστημένοι ηλεκτρικοί φορτιστές σε θέσεις αποκλειστικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα… Αυτό έχει συμβεί στη Στοκχόλμη και τη Γενεύη».
«Υπάρχουν ενδιαφέροντες τρόποι ώστε οι κυβερνήσεις να προωθήσου τα ηλεκτρικά οχήματα με πολύ χαμηλό κόστος».
«Στην Ελλάδα γίνονται κάποιες προσπάθειες και στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, ωστόσο πρέπει να υπάρξει σαφής πολιτική βούληση σε κάθε επίπεδο διοίκησης», είπε στη EurActiv.gr, o Κωνσταντίνος Ζέρβας, Αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος, Ποιότητας Ζωής και Ελεύθερων Χώρων Θεσσαλονίκης.
Κοινά Ευρωπαϊκά Πρότυπα
Η έλλειψη κοινών ευρωπαϊκών προτύπων επίσης, καθυστερεί την είσοδο στην αγορά για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, επισημαίνουν πηγές της βιομηχανίας, με τις Βρυξέλλες να έχουν συνεισφέρει με €42 εκ στο πράσινο πρόγραμμα eMotion προκειμένου να αντιμετωπίσουν αυτό το ζήτημα.
Η διαλειτουργικότητα, ή η σύνδεση της ροής πληροφοριών μεταξύ οχημάτων και υποδομών φόρτισης, θεωρείται ως βασικό ζήτημα από πολλούς στην βιομηχανία ηλεκτρικών μπαταριών αυτοκινήτων.
«Η διαλειτουργικότητα είναι σημαντική για τη μακροπρόθεσμη επιτυχία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, διότι θα πρέπει να έχουμε έναν λειτουργικό τρόπο εργασίας, έτσι ώστε να μπορούν [ηλεκτρικά αυτοκίνητα] να διασχίσουν σύνορα και να ταξιδέψουν από πόλεις σε πόλεις», τόνισε ο Trigg.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου