Δευτέρα 30 Ιουλίου 2012

Η αλήθεια είναι στην...ανάπτυξη

 

Την ώρα που η χώρα πραγματικά ακροβατεί μεταξύ ευρώ και δραχμής, την ώρα που τη ανεργία απειλεί τους Έλληνες με τις τεράστιες διαστάσεις που καθημερινά λαμβάνει, την ώρα που τα ταμεία αδειάζουν και η αγωνία για την επόμενη χρηματοδότηση από τους δανειστές μας φτάνει στο απροχώρητο, κάποιοι συνεχίζουν να εμπαίζουν το παρόν και το μέλλον της Ελλάδας με ανόητους τοπικισμούς, κομματικά και προσωπικά συμφέροντα και επιμένουν να χάνουν το δάσος για χάρη του δένδρου που ισοδυναμεί με την ατομική ευημερία τους.

Ο λόγος είναι για την προσπάθεια του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου Πέτρου Τατούλη να εξασφαλίσει μια τεράστια επένδυση εξόρυξης λιγνίτη στη Μεσσηνία γεγονός που θα αποφέρει χρήμα και θέσεις εργασίας στην τοπική κοινωνία που υποφέρει από την παρατεταμένη οικονομική ύφεση.

Οι τοπικοί πολέμιοι της προσπάθειας στην πολεμική τους αντιπαραθέτουν ένα σωρό επιχειρήματα όπως το ότι η συγκεκριμένη επένδυση θα έχει περιβαλλοντικές επιπτώσεις, θα καταστρέψει τα χωράφια σε κάποιες περιοχές ενώ θέτουν ακόμα και ζήτημα της χρήσης οχημάτων βαρέως τύπου, που κατά τη γνώμη τους θα επιβαρύνουν το οδικό δίκτυο.

Θα ήταν τουλάχιστον παραπλανητικό να αρνηθεί κανείς ότι μια τέτοιου είδους επένδυση δεν θα έχει και επιπτώσεις. Όμως αν έμενε κανείς σε αυτήν τη λογική, τότε δεν θα έπρεπε να υπάρχει ανάπτυξη σε κανένα κράτος του πλανήτη.

Ξεχνούν φαίνεται κάποιοι ότι τέτοιοι στόχοι εξυπηρετούν το εθνικό συμφέρον και ότι υπάρχουν ενδεδειγμένοι τρόποι για να αντιμετωπίσει κάποιος τις όποιες συνέπειες. Φυσικά μιλάμε για τις απαλλοτριώσεις που θα αποζημιώσουν γενναία όποιον αναγκαστικά χάσει το κτήμα του, ενώ πρέπει να καταριστεί ένα σχέδιο περιβαλλοντικής διαχείρισης που να υιοθετεί τις βέλτιστες πρακτικές των γεωεπιστημών και της δασοπονίας για να ελαχιστοποιηθούν οι όποιες περιβαλλοντικές επιβαρύνσεις στην περιοχή.

Όσον αφορά στο εθνικό δίκτυο, αφού κανείς ασκήσει δριμεία κριτική για το που πηγαίνουν τα χρήματα των διοδίων και γιατί ο δρόμος δεν έχει φτιαχτεί για κάθε είδους όχημα, η επόμενη σκέψη είναι ότι μπορεί να τεθεί συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα χρήσης του δικτύου ώστε να εξυπηρετηθεί το έργο χωρίς να επηρεάζεται η μετακίνηση των πολιτών, ειδικά τη τουριστική σεζόν.

Και επαναλαμβάνουμε δεν είναι σημαντική η προσέλκυση μια τόσο μεγάλης επένδυσης ώστε να γίνει κάθε δυνατή προσπάθεια εκ μέρους της ελληνικής κυβέρνησης προκειμένου να την περιχαρακώσει για να είναι επωφελής εθνικά αλλά και σε τοπικό επίπεδο;

Και δεν είναι αρνητικό, ένα τέτοιο έργο να γίνεται πεδίο αντιπαράθεσης τοπικών παραγόντων και ΜΜΕ που θέλουν να βλέπουν κομματικές κόντρες ανάμεσα σε κυβερνητικά στελέχη και παράγοντες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης;

Όλοι πρέπει να παραδεχτούμε πως υπάρχει μία αλήθεια και ένα συμφέρον: Το εθνικό!

Ο κ. Σαμαράς έχει επανηλλειμμένως υποστηρίξει ότι η Ελλάδα πρέπει και μπορεί να αλλάξει. Αυτό πλέον έχει καταστεί μονόδρομος. Πρέπει λοιπόν να αναλάβει πρωτοβουλίες την ώρα που οι δανειστές μάς εξετάζουν από την κορυφή μέχρι τα νύχια να μην αποδειχθούμε εμείς "αρχοντοχωριάτες".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου