Το μεσσηνιακό ελαιόλαδο ενώνει 15 οργανώσεις σε μία εταιρεία
Το κενό συλλογικής διαχείρισης
της εμπορίας του μεσσηνιακού ελαιολάδου επιχειρεί να καλύψει μία νέα προσπάθεια
από τους πρωτοβάθμιους συνεταιρισμούς του νομού. Τρεις είναι οι
οργανώσεις-ιδρυτές της Ανώνυμης Εταιρείας «Μεσσηνιακοί Συνεταιρισμοί Ελαιολάδου
Α.Ε.» και, σύμφωνα με τις πληροφορίες του Agronews, την Κυριακή 26 Ιανουαρίου,
την πρόθεσή τους να συμμετέχουν δήλωσαν άλλοι 12 συνεταιρισμοί.
Μέλη του
εγχειρήματος 15 πρωτοβάθμιες οργανώσεις, χωρίς την πρώην ΕΑΣ Μεσσηνίας, σε
καθετοποιημένη παραγωγή ελαιολάδου.
Συνολικά 15 πρωτοβάθμιες οργανώσεις, χωρίς την πρώην ΕΑΣ Μεσσηνίας και με
κοινό χαρακτηριστικό την καθετοποιημένη παραγωγή ελαιολάδου (ελαιοτριβείο,
τυποποιητήριο και δεξαμενές αποθήκευσης) θα αποτελέσουν μέλη του εγχειρήματος.
Όπως είπε στο Agronews ο πρόεδρος του Αγροτικού - Ελαιουργικού Συνεταιρισμού
Στέρνας και πρόεδρος της εταιρείας, Σταύρος Αδαμόπουλος, «απευθυνθήκαμε στους
ενεργούς συνεταιρισμούς του νομού και ανταποκρίθηκαν όλοι. Στόχος μας είναι είτε
αυτή την εμπορική περίοδο είτε την επόμενη, να διαχειριστούμε όλοι μαζί την
παραγωγή μας επώνυμα και με ταυτότητα. Μας ενδιαφέρει να επεκταθεί σε όλο το
νομό το σήμα ΠΟΠ Ελαιόλαδο Καλαμάτα και θα πιέσουμε προς αυτή την κατεύθυνση το
υπουργείο», αφού η υπόθεση σέρνεται εδώ και 5 χρόνια μεταξύ Αθήνας, Καλαμάτας
και Βρυξελλών.
Οι συνεταιρισμοί-ιδρυτές της Α.Ε. είναι των Γαργαλιάνων, της Στέρνας και της
Αβίας - Μικρής Μαντίνειας, ενώ την Κυριακή συγκεντρώθηκαν και οι υπόλοιποι για
να συζητήσουν τα επόμενα κοινά τους βήματα. Όπως είπε ο κ. Αδαμόπουλος, το
μεσσηνιακό ελαιόλαδο κατέχει στην παγκόσμια αγορά την καλύτερη θέση, ωστόσο στην
πράξη κάθε άλλο παρά είναι το «μεσσηνιακό χρυσάφι». Ευθύνη, τόνισε, υπάρχει από
όλους, η κεντρική πολιτική σκηνή, που δεν κάνει τίποτα για την προώθηση και
αναγνώριση του προϊόντος, οι Ενώσεις, οι συνεταιρισμοί, που πρέπει και αυτοί να
κάνουν την αυτοκριτική τους, καθώς και οι παραγωγοί, αν και τόνισε ότι αυτοί
φέρουν τη μικρότερη ευθύνη.
Τόνισε ακόμη ότι θα πρέπει να συμμετάσχουν στο εγχείρημα οι παραγωγοί,
έχοντας στο μυαλό τους ότι «η ισχύς εν τη ενώσει». Και έφερε ως παράδειγμα την
επικείμενη επέκταση της ονομασίας ΠΟΠ Καλαμάτα, για όλο το νομό. Εκεί επάνω
-σημείωσε- πρέπει να κουβεντιάσουμε ποιες πρέπει να είναι οι προδιαγραφές και
πώς θα τηρηθούν οι προδιαγραφές ΠΟΠ, ώστε «να αναδείξουμε την ποιότητα μέσα από
την ονομασία προέλευσης και όχι να λέμε ΠΟΠ Καλαμάτα για τα μάτια του
κόσμου».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου