Δευτέρα 20 Μαΐου 2013

Αιολικά: ανεμογεννήτρια-”χωνί” 6 φορές αποδοτικότερη από τις συμβατικές προστατεύει τα πτηνά

aiolika-anemogennitria-sheerwind-100203
 
 Την ώρα που οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο στρέφονται στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας το υψηλό κόστος κατασκευής, η εξάρτησή τους από ειδικές καιρικές συνθήκες (ηλιοφάνεια, αιολικό δυναμικό, βροχοπτώσεις) και η χαμηλότερη αποδοτικότητα σε σύγκριση με τον άνθρακα αποτελούν εμπόδια στην εντατικότερη διείσδυσή τους.
Λύση στα παραπάνω προβλήματα επιδιώκει να δώσει μια εταιρεία από τη Μινεσότα των Ηνωμένων Πολιτειών που κατασκεύασε μια ανεμογεννήτρια που μπορεί να παράξει ενέργεια κάτω από ευρύτερη “γκάμα” καιρικών συνθηκών και είναι έξι φορές αποδοτικότερη από τις συμβατικές.
Οι συμβατικές ανεμογεννήτριες χρειάζονται αρκετά υψηλό και σταθερό αιολικό δυναμικό για να λειτουργήσουν αποδοτικά. Το σύστημα Invelox της εταιρείας SheerWind “συλλαμβάνει” αέρια ρεύματα -που μπορεί να κινούνται με πολύ χαμηλές ταχύτητες της τάξης των 1,5-3 χιλιομέτρων την ώρα- από την κορυφή ενός πύργου ύψους 12-15 μέτρων. Τα ρεύματα του αέρα διοχετεύονται προς το έδαφος μέσα από έναν πολύ στενό αεραγωγό που μοιάζει με χωνί. Η συμπίεση του αέρα αυξάνει την ταχύτητά του και τροφοδοτεί μια μικρή ανεμογεννήτρια.
Ο ισχυρισμός ότι το σύστημα Invelox της SheerWind είναι έως 600% αποδοτικότερο από τα συμβατικά φαντάζει υπερβολικός, ωστόσο οι εσωτερικές δοκιμές δίνουν αυτά τα εντυπωσιακά αποτελέσματα.
Σε κάθε περίπτωση, σε βάθος χρόνου, το σύστημα αποδεικνύεται 81-660% αποδοτικότερο από τις συμβατικές ανεμογεννήτριες με το μέσο όρο να ανέρχεται σε 314%.
Σε όρους κόστους, η εταιρεία υποστηρίζει ότι μπορεί να παράξει αιολική ενέργεια με 750 δολάρια ανά Κιλοβατώρα συμπεριλαμβανομένου του κόστους εγκατάστασης. Το εν λόγω κόστος είναι ανταγωνιστικό με το κόστος ηλεκτροπαραγωγής από φυσικό αέριο και υδροηλεκτρικά.
Επίσης, το σύστημα Invelox απαιτεί πολύ λιγότερο χώρο και δεν θέτει προβλήματα στα πτηνά, τα οποία πλήττονται όταν οι έλικες των συμβατικών ανεμογεννητριών κινούνται με ταχύτητες 240-320 χλμ/ώρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου