Τετάρτη 5 Δεκεμβρίου 2012

"Φυσικό" σχολείο
PDF Εκτύπωση E-mail
17oATo cob.gr συνεργάζεται με το 17ο δημοτικό σχολείο Λάρισας, στα πλαίσια προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.
Στόχος του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση των παιδιών στα περιβαλλοντολογικά προβλήματα της εποχής μας και η εξοικείωση τους με  πρακτικές βιώσιμης ανάπτυξης
Το πρώτο μισό του προγράμματος έχει εισαγωγικό χαρακτήρα στις «ήπιες»  τεχνολογίες και τις ανανεώσιμες μορφές ενέργειας. Το δεύτερο μισό  έχει καθαρά βιωματικό χαρακτήρα με την πρακτική εφαρμογή των παραπάνω τεχνολογιών στην κατασκευή ενός πειραματικού μοντέλου αίθουσας διδασκαλίας.
Για το εγχείρημα συνεργαζόμαστε με τους  δάσκαλους και τους μαθητές του προγράμματος. Φυσικά η παρακολούθηση θα ενθαρρύνεται και για τους υπόλοιπους μαθητές.
Το κτίριο  κατασκευάζεται στο προαύλιο του σχολείου σε κλίμακα 1:3 περίπου και βασίστηκε στο σχέδιο-πρόταση παιδιών που επιλέχθηκε ως πιο κατάλληλο.
Είναι χτισμένο εξ ολοκλήρου με φυσικά υλικά μειώνοντας έτσι στο ελάχιστο το οικολογικό του αποτύπωμα. Τα θεμέλια έγιναν με πέτρα, οι τοιχοποιίες με πλίνθους και η στέγη θα είναι φυτεμένη με ποώδη φυτά. Για μόνωση θα χρησιμοποιηθεί μαλλί και άχυρο.
Είναι βιοκλιματικά σχεδιασμένο, χρησιμοποιώντας τον ήλιο και τον αέρα για την θέρμανσή και τον δροσισμό του αντίστοιχα.
Όταν η θερμοκρασία στο εσωτερικό πέφτει κάτω από το επίπεδο θερμικής άνεσης, θα θερμαίνεται με εξωτερικό κύκλωμα παραγωγής ζεστού αέρα με τον ήλιο.
Η περιμετρική δενδροφύτευση θα είναι ένας συνδυασμός αειθαλούς και φυλλοβόλου βλάστησης με στόχο την επιπλέον προστασία του κτιρίου από τις καιρικές συνθήκες.
Η εσωτερική θερμοκρασία και υγρασία του κτιρίου θα καταγράφονται και σε συνδυασμό με τις εξωτερικές μετρήσεις θα χρησιμοποιούνται  για την προσομοίωση των ενεργειακών απαιτήσεων σε κτίρια κανονικής κλίμακας. Θα επιχειρείται επίσης σύγκριση με τα τρέχοντα δεδομένα στο 17ο δημοτικό σχολείο, υπολογίζοντας την οικονομία που θα μπορούσε να επιτευχθεί.
Τέλος, η κατασκευή καθώς και τα αποτελέσματα που θα προκύψουν από τις μετρήσεις θα δημοσιοποιηθούν στο διαδίκτυο.
Ακολουθούν φωτογραφίες και ένα βιντεάκι με την πορεία των εργασιών.
17of1 17of2 17of3 17of4
17o15 17o2 17o1 17o4
17o11 17o12 17o14 17o3
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου