Τα ελληνικά τρόφιμα χτυπάνε την …πόρτα της Γουόλ Στριτ
Ένα παράθυρο ευκαιρίας για
διείσδυση στην αμερικανική αγορά αλλά και πρόσβαση σε αμερικανικά επενδυτικά
κεφάλαια φιλοδοξεί να ανοίξει σε τουλάχιστον 80 ελληνικές επιχειρήσεις τροφίμων
και ποτών το Χρηματιστήριο Αθηνών μέσω του Greek Investment Forum που
πραγματοποιείται από τις 9 έως τις 11 Οκτωβρίου στη Νέα Υόρκη.
Η εκδήλωση πραγματοποιείται με την ευκαιρία του 1ου Road Show του
Χ.Α. που πραγματοποιείται το ίδιο διάστημα στην πόλη που χτυπάει η «καρδιά» της
αμερικανικής οικονομίας και έχει ως αρωγό το Ελληνοαμερικανικό Εμπορικό
Επιμελητήριο. Όπως τονίσθηκε στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου που πραγματοποιήθηκε
για το θέμα το μεσημέρι της Τρίτης 2 Οκτωβρίου, σκοπός της εγχειρήματος –- είναι
να αναδείξει τις επενδυτικές και επιχειρηματικές ευκαιρίες που, παρά την κρίση,
εξακολουθούν να υπάρχουν στη χώρα μας.
Ανάμεσα σε αυτές περίοπτη θέση κατέχουν η αγροτική παραγωγή και ο κλάδος των
τροφίμων και ποτών. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Χ.Α., Σ. Λαζαρίδη, το έντονο
ενδιαφέρον για τον εγχώριο πρωτογενή τομέα και την ελληνική αγροδιατροφική
βιομηχανία καταγράφηκε στη διάρκεια προηγούμενων roadshows που πραγματοποιήθηκαν
σε ευρωπαϊκές πρωτεύουσες (και δη σε εκείνο του Λονδίνου). «Υπάρχει πολύ μεγάλο
ενδιαφέρον για τα ελληνικά αγροτικά προϊόντα και τη μεταποίηση από τα ξένα
επενδυτικά κεφάλαια. Ειδικά όσον αφορά το πρότυπο της Μεσογειακής Διατροφής και
την εκμετάλλευσή του θεωρούμε ότι έχουμε μπροστά μας μια πολύ μεγάλη ευκαιρία»,
δήλωσε χαρακτηριστικά.
Σε μια προσπάθεια να ανταποκριθεί σε αυτό το ενδιαφέρον, το Χ.Α. απευθύνθηκε
στα τοπικά Επιμελητήρια με τη βοήθεια των οποίων κατάρτισε μια λίστα με 80
επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως μεγέθους, εισηγμένες και μη από ολόκληρη την
επικράτεια και το σύνολο σχεδόν της ελληνικής αγοράς τροφίμων. «Ομολογώ ότι
είχαμε αρκετό άγχος για το συγκεκριμένο τομέα, όμως πιστεύω ότι με τη συνδρομή
των Επιμελητηρίων θα καταφέρουμε να παρουσιάσουμε ένα αντιπροσωπευτικό και
ποιοτικό δείγμα του», σημείωσε ο κ. Λαζαρίδης.
Ο κατάλογος που ετοιμάσθηκε περιλαμβάνει από πολύ γνωστά και «μεγάλα» ονόματα
μέχρι μικρότερες εταιρείες που όμως διαθέτουν επώνυμο και ποιοτικό προϊόν.
Μάλιστα, το ειδικό έντυπο που τις συγκεντρώνει (και ο οποίο θα μοιρασθεί
στους αμερικανούς επιχειρηματίες και fund managers) περιέχει και αναλυτικές
πληροφορίες και πλήρη εικόνα για καθένα από τους 15 κλάδους που εκπροσωπούνται.
Ποιοι είναι αυτοί;
-Ελαιόλαδο
-Γαλακτοκομικά
-Αλιεύματα
-Κρασί
-Μύλοι-αρτοσκευάσματα
-Αλλαντικά
-Αναψυκτικά
-Ρύζι-όσπρια
-Φρούτα-λαχανικά
-Ξύδι
-Αυγά
-Μέλι
Αλλά και εξειδικευμένα, παραδοσιακά μεν αλλά καινοτόμα προϊόντα με μεγάλες
προοπτικές ανάπτυξης όπως
-Σαλιγκάρια και
-Αυγοτάραχο.
Αρκετές από τις εταιρείες θα εκπροσωπηθούν στην εκδήλωση μέσω διοικητικών
στελεχών ενώ έχουν κλεισθεί και ουκ ολίγες συναντήσεις με εκπροσώπους
αμερικανικών επενδυτικών funds. Επιπλέον, όπως δήλωσε στην Agrenda ο πρόεδρος
του Ελληνοαμερικανικού Επιμελητηρίου, Γιάννος Γραμματίδης έχουν προσκληθεί να
λάβουν μέρος και εκπρόσωποι πολλών αμερικανικών εμπορικών αλυσίδων. Κάτι που
αφήνει περιθώρια για σύναψη αρκετών επιχειρηματικών συμφωνιών…
Δείκτης διεθνοποιημένων εταιρειών στο Χ.Α. από το
Νοέμβριο
Παράλληλα, ο κ. Λαζαρίδης ανακοίνωσε ότι από τον
επόμενο μήνα, Νοέμβριο θα εισαχθεί στο Χ.Α. ένας νέος δείκτης, αυτός των
εξαγωγικών εταιρειών ο οποίος θα αποτυπώνει τις εταιρείες που έχουν
διεθνοποιημένο προφίλ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου