Προώθηση των αγροτικών προϊόντων στην εσωτερική και εξωτερική αγορά από την Αγροτοδιατροφική Σύμπραξη Περιφέρειας Κρήτης

Διεθνή κατοχύρωση του brand name «ΚΡΗΤΗ», πιστοποίηση εστιατορίων και ξενοδοχείων ότι θα χρησιμοποιούν κρητικά προϊόντα, ίδρυση «κρητικών μπακάλικων» και επιχειρηματικές συναντήσεις με σκοπό την αύξηση των εξαγωγών, είναι οι δράσεις που πραγματοποιεί η «Αγροτοδιατροφική Σύμπραξη Περιφέρειας Κρήτης», σε μια προσπάθεια να γίνει ένα εργαλείο υποστήριξης της υλοποίησης του στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξης του πρωτογενή τομέα του νησιού.
Ο στρατηγικός σχεδιασμός της Περιφέρειας Κρήτης και της «Αγροδιατροφικής Σύμπραξης» για την ενίσχυση των κρητικών εξαγωγών στις διεθνείς αγορές εντός και εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς επίσης και στην εσωτερική αγορά, παρουσιάστηκε, σε επιχειρηματίες αλλά και εκπρόσωπους συνεταιρισμών του νησιού που έχουν εξαγωγική δραστηριότητα, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα (10/9) στο Επιμελητήριο Ηρακλείου.
«Καλέσαμε όλους τους επιχειρηματίες της Κρήτης που δραστηριοποιούνται στον πρωτογενή τομέα και τους εξηγήσαμε τα βήματα που ακολουθεί η «Αγροδιατροφική Σύμπραξη» για την προώθηση των τοπικών προϊόντων», ανέφερε η αντιπεριφερειάρχης Κρήτης κ. Θεανώ Βρέντζου Σκορδαλάκη και πρόσθεσε: «προσπαθούμε με στοχευμένες ενέργειες να προωθήσουμε αποτελεσματικότερα τα πιστοποιημένα ποιοτικά αγροτικά μας προϊόντα τόσο στην εσωτερική όσο και στην διεθνή αγορά».
Και συνεχίζει:
Και συνεχίζει:
«Οι επενδύσεις που έχουν γίνει στην παραγωγή κρητικών προϊόντων, πρέπει να αποδώσουν και βέβαια δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος από μια ενιαία επικοινωνιακή πολιτική και δράση, αλλά και μία οργάνωση που θα πιστοποιεί τα προϊόντα αυτά και θα τα κάνει προσιτά τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και στις αγορές του εξωτερικού. Το τοπίο αλλάζει και κάνουμε έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό ακολουθώντας όλες τις δράσεις που έχουν αποφασισθεί στο Περιφερειακό Συμβούλιο. Έχουμε σαν στόχο να ανατρέψουμε όλη την εικόνα που υπάρχει αυτή τη στιγμή στον πρωτογενή τομέα της Κρήτης».
Όσον αφορά την πιστοποίηση, η αρμόδια αντιπεριφερειάρχης σε θέματα πρωτογενή τομέα επισημαίνει ότι μόνο με πιστοποιημένα αγροτικά προϊόντα μπορούμε να κατακτήσουμε νέες αγορές και «ήδη κινούμαστε σε αυτή την κατεύθυνση καθώς έχουμε καταθέσει στο αρμόδιο Υπουργείο για διεθνή κατοχύρωση, το brand name «ΚΡΗΤΗ». Με αυτή την ενιαία ονομασία θα πρέπει να διατίθενται στην ελληνική αλλά και τη διεθνή αγορά τα κρητικά προϊόντα. Έχουμε έτοιμα τα σήματα πιστοποίησης της κρητικής κουζίνας και παράλληλα έχει ξεκινήσει η προσπάθεια για την πιστοποίηση εστιατορίων και ξενοδοχείων, με στόχο να προωθήσουμε τα κρητικά προϊόντα στο νησί. Οι πιστοποιημένες επιχειρήσεις θα πρέπει να αγοράζουν από τους παραγωγούς της Κρήτης τα προϊόντα που θα χρησιμοποιούν. Έτσι θα «επιβάλλουμε» στους καταναλωτές, Έλληνες και ξένους, να υιοθετούν τα κρητικά προϊόντα.
Παράλληλα η Αγροδιατροφική Σύμπραξη, με την συνεργασία επιχειρηματιών, θα προχωρήσει σύντομα στην ίδρυση «κρητικών μπακάλικων» στην Αθήνα αλλά και σε πόλεις του εξωτερικού. «Η πιστοποίηση αποτελεί βασική προϋπόθεση για να εξάγουμε τα προϊόντα μας στις διεθνείς αγορές, όπως είναι για παράδειγμα η Ρωσία και η Ουκρανία. Θέλουμε να προχωρήσουμε και στην ανάπτυξη των εξαγωγών», δηλώνει η αντιπεριφερειάρχης και επισημαίνει ότι επιστέγασμα των πρόσφατων επαφών που είχε ο Περιφερειάρχης Κρήτης, Σταύρος Αρναουτάκης, στην Ουκρανία, είναι η επίσκεψη, στις 15 Σεπτεμβρίου, 130 περίπου Ουκρανών επιχειρηματιών που θα έρθουν στο νησί μας. Πρόκειται για άτομα που δραστηριοποιούνται στον πρωτογενή τομέα και τον τουρισμό, οι οποίοι θα εξετάσουν το πλαίσιο συνεργασίας για επενδύσεις και εισαγωγές κρητικών προϊόντων. Μέχρι τέλος του έτους θα υπάρξουν πιο στοχευμένες επιχειρηματικές συναντήσεις με το σύνολο των επιχειρηματιών που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον.
Όσον αφορά την πιστοποίηση, η αρμόδια αντιπεριφερειάρχης σε θέματα πρωτογενή τομέα επισημαίνει ότι μόνο με πιστοποιημένα αγροτικά προϊόντα μπορούμε να κατακτήσουμε νέες αγορές και «ήδη κινούμαστε σε αυτή την κατεύθυνση καθώς έχουμε καταθέσει στο αρμόδιο Υπουργείο για διεθνή κατοχύρωση, το brand name «ΚΡΗΤΗ». Με αυτή την ενιαία ονομασία θα πρέπει να διατίθενται στην ελληνική αλλά και τη διεθνή αγορά τα κρητικά προϊόντα. Έχουμε έτοιμα τα σήματα πιστοποίησης της κρητικής κουζίνας και παράλληλα έχει ξεκινήσει η προσπάθεια για την πιστοποίηση εστιατορίων και ξενοδοχείων, με στόχο να προωθήσουμε τα κρητικά προϊόντα στο νησί. Οι πιστοποιημένες επιχειρήσεις θα πρέπει να αγοράζουν από τους παραγωγούς της Κρήτης τα προϊόντα που θα χρησιμοποιούν. Έτσι θα «επιβάλλουμε» στους καταναλωτές, Έλληνες και ξένους, να υιοθετούν τα κρητικά προϊόντα.
Παράλληλα η Αγροδιατροφική Σύμπραξη, με την συνεργασία επιχειρηματιών, θα προχωρήσει σύντομα στην ίδρυση «κρητικών μπακάλικων» στην Αθήνα αλλά και σε πόλεις του εξωτερικού. «Η πιστοποίηση αποτελεί βασική προϋπόθεση για να εξάγουμε τα προϊόντα μας στις διεθνείς αγορές, όπως είναι για παράδειγμα η Ρωσία και η Ουκρανία. Θέλουμε να προχωρήσουμε και στην ανάπτυξη των εξαγωγών», δηλώνει η αντιπεριφερειάρχης και επισημαίνει ότι επιστέγασμα των πρόσφατων επαφών που είχε ο Περιφερειάρχης Κρήτης, Σταύρος Αρναουτάκης, στην Ουκρανία, είναι η επίσκεψη, στις 15 Σεπτεμβρίου, 130 περίπου Ουκρανών επιχειρηματιών που θα έρθουν στο νησί μας. Πρόκειται για άτομα που δραστηριοποιούνται στον πρωτογενή τομέα και τον τουρισμό, οι οποίοι θα εξετάσουν το πλαίσιο συνεργασίας για επενδύσεις και εισαγωγές κρητικών προϊόντων. Μέχρι τέλος του έτους θα υπάρξουν πιο στοχευμένες επιχειρηματικές συναντήσεις με το σύνολο των επιχειρηματιών που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον.
Επίσης, στις 30 Σεπτεμβρίου, εκπρόσωποι από τις 22 μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ της Ρωσίας, θα βρεθούν στο νησί, προκειμένου να υπογράψουν συμβόλαια συνεργασίας με επιχειρήσεις για εξαγωγές κρητικών προϊόντων.
«Οι κινήσεις που κάνουμε είναι στοχευμένες, και ενδιαφέρον για την εισαγωγή Κρητικών προϊόντων έχει εκδηλωθεί από Ρωσία, Ουκρανία, Αραβικές χώρες και Κίνα», υπογράμμισε η κ. Βρέντζου.
Στόχοι της Σύμπραξης
Βασικοί στόχοι της «Αγροδιατροφικής Σύμπραξης» είναι ο έλεγχος και η πιστοποίηση των τοπικών προϊόντων, η αύξηση της παραγωγής των βιολογικών, η βελτιστοποίηση των συσκευασμένων τροφίμων, η διατήρηση απειλούμενων από εξαφάνιση φυλών και αγροτικών ειδών, η επικοινωνία και η διαφήμιση των παραγόμενων προϊόντων, η μείωση της ανεργίας στον αγροτικό και κτηνοτροφικό κλάδο, η ανάπτυξη του αγροτουρισμού και η βελτίωση του τοπικού εισοδήματος τόσο από την καλλιέργεια και την κτηνοτροφία όσο και από την μεταπώληση και τον τουρισμό. Οι δράσεις που θα ακολουθηθούν είναι:
Στόχοι της Σύμπραξης
Βασικοί στόχοι της «Αγροδιατροφικής Σύμπραξης» είναι ο έλεγχος και η πιστοποίηση των τοπικών προϊόντων, η αύξηση της παραγωγής των βιολογικών, η βελτιστοποίηση των συσκευασμένων τροφίμων, η διατήρηση απειλούμενων από εξαφάνιση φυλών και αγροτικών ειδών, η επικοινωνία και η διαφήμιση των παραγόμενων προϊόντων, η μείωση της ανεργίας στον αγροτικό και κτηνοτροφικό κλάδο, η ανάπτυξη του αγροτουρισμού και η βελτίωση του τοπικού εισοδήματος τόσο από την καλλιέργεια και την κτηνοτροφία όσο και από την μεταπώληση και τον τουρισμό. Οι δράσεις που θα ακολουθηθούν είναι:
- H προσφορά τοπικών προϊόντων ποιότητας και υψηλής ασφάλειας, με ισχυρά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα την τοπικότητα και την πολιτιστική κληρονομιά.
- H επιστροφή των ίδιων των κρητικών στην παραγωγή και κατανάλωση αυτού που είναι ποιοτικό, υγιεινό, αειφορικό, παραδοσιακό και ντόπιο.
- H αύξηση της βιολογικής και ολοκληρωμένης διαχείρισης παραγωγής (γεωργία – κτηνοτροφία)
- H αύξηση της μεταποιητικής δραστηριότητας των γεωργικών προϊόντων και η πιστοποίησή τους.
- H διάσωση & προώθηση των τοπικών ποικιλιών και φυλών, οι οποίες σε αρκετές περιπτώσεις απειλούνται με εξαφάνιση.
- H ενίσχυση της απασχόλησης, η αύξηση του εισοδήματος του παραγωγού και επιχειρηματία του αγροτοδιατροφικού τομέα καθώς η ενίσχυση της ποιότητας ζωής των ανθρώπων του τομέα.
- Η διασύνδεση του αγροτικού και του τουριστικού τομέα της Κρήτης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου