Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2011


Η πόλη του Ηρακλείου αλλάζει...κλίμα

Ο Δήμος Hρακλείου επιχειρεί βιοκλιματική στροφή για να αλλάξει την περιβαλλοντική εικόνα της πόλης και να αξιοποιήσει ευρωπαϊκά κονδύλια...

 

Έτσι, όπως διαβάζουμε στο CretaLive, μετά τα βιοκλιματικά κτίρια και τα σπίτια που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα έρχονται και οι πλατείες, οι δρόμοι που θα κατασκευάζονται πλέον με βάση τις βιοκλιματικές μελέτες που κάνουν οι ειδικοί. Στη λίστα του δήμου Ηρακλείου είναι δύο βασικές πλατείες του κέντρου , της Ελευθερίας και της Ανάληψης, καθώς και η οδός Μεγάλου Αλεξάνδρου που εντάσσονται σε αυτό το καινοτόμο σχέδιο.

   Τα ήδη υπάρχοντα αρχιτεκτονικά σχέδια των δύο πλατειών και του συγκεκριμένου δρόμου αναμένεται να τροποποιηθούν ώστε τις επόμενες ημέρες με το που θα βγει το πρόγραμμα από τα τομεακά του υπουργείου Περιβάλλοντος να είναι έτοιμος ο δήμος να καταθέσει αίτηση για χρηματοδότηση των έργων αυτών. Και εάν προλάβει θα είναι από τους λίγους δήμους που θα είναι παρών σε αυτή τη διαδικασία για τη χρηματοδότηση των βιοκλιματικών υποδομών.

   Την πληροφορία αυτή επιβεβαίωσε και ο δήμαρχος κύριος Κουράκης, που είπε ότι όντως μια ομάδα των τεχνικών υπηρεσιών εργάζεται πάνω σε αυτό το σχέδιο για να μπορεί ο δήμος να είναι ανταγωνιστικός και παρών στη νέα εποχή.

   "Ναι, αυτή είναι η νέα εποχή, το μέλλον. Γι'αυτό τις μελέτες που έχουμε για την συμβατική ανάπλαση των πλατειών και του συγκεκριμένου δρόμου θα τις τροποποιήσουμε" είπε ο κύριος Κουράκης τονίζοντας ότι για το δήμο δεν θα
σταματήσει αυτή η διαδικασία στα συγκεκριμένα έργα. Για τις δύο πλατείες άλλωστε ήταν στο πρόγραμμα του δήμου η ανάπλαση τώρα θα γίνει και... βιοκλιματικά.

   Το πρόγραμμα ανά την Ελλάδα θα είναι κοντά στα 60 εκατομμύρια ευρώ και σε αυτόι θα μπει ότι ο καλύτερος...

   "Για να ενταχθούμε σε ένα τέτοιο πρόγραμμα πρέπει να έχουμε μετρήσεις, στοιχεία, να αποδείξουμε ότι θα αλλάξουμε το...κλίμα της περιοχής" είπε ο κύριος Κουράκης που θεωρεί ότι το υπάρχον προσωπικό του δήμου μπορεί να φέρει σε πέρας αυτό τον σχεδιασμό.


   Έτσι, όλοι οι τεχνικοί δουλεύουν στην κατεύθυνση να μετρήσουν θερμοκρασίες, υγρασίες, υλικά, δέντρα, (φυλλοβόλα και αειθαλή), να προτείνουν τον γενικότερο σχεδιασμό. Η μελέτη θα υποδεικνύει τι υλικό θα μπει στο δρόμο και στις πλατείες για την απορρόφηση της θερμότητας, τι δέντρα πρέπει να είναι και σε ποιο σημείο (θα μετρηθεί ακόμη και η...σκίαση)!

   "Από όσο γνωρίζουμε πρέπει να ετοιμαστεί κάθε μελέτη και θα αξιολογηθεί.
   Με βάση τους στόχους θα μπουν και στη βαθμολογία, ο καλύτερος προκρίνεται είπε ο ίδιος...

   Ο πρώτος βιοκλιματικός δρόμος που έγινε στην Ελλάδα ήταν στην αγία Παρασκευή και...λειτούργησε.

   Η μείωση της μέγιστης θερμοκρασίας προκάλεσε μείωση από 10% έως 15% της ενέργειας για τις ανάγκες των κλιματιστικών στα κτίρια κατά μήκος της Αγίου Ιωάννου και αύξηση από 20% έως 25% του επιπέδου της θερμικής άνεσης, δηλαδή της καλύτερης αίσθησης λόγω της δροσιάς.
   Για τη μετατροπή του δρόμου σε βιοκλιματικό, απλώς χρησιμοποιήθηκαν υλικά με μικρή απορροφητικότητα της ηλιακής ενέργειας. Η χρησιμοποίηση τέτοιων υλικών είχε ως συνέπεια να αυξηθεί και η ταχύτητα του ανέμου . Έτσι, σε πρώτη φάση ξηλώθηκε το υπάρχον οδόστρωμα και επιστρώθηκε με ανοιχτόχρωμο γρανίτη και ιγνιμβρίτη υλικό με το οποίο είναι επικαλυμμένα τα πεζοδρόμια

   Επιπλέον, στον δρόμο φυτεύτηκαν 160 πλατάνια και 80 θαμνώδη φυτά- συν τα υπάρχοντα- τα οποία ποτίζονται με αυτόματο σύστημα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου